Experiment s fotografováním ptáků

04.04.2016 09:17

Fotografování motýlů je krásný koníček, ale má jednu nevýhodu. Tou je poměrně dlouhé období zimních měsíců, kdy se můžeme jenom těšit na jaro, až opět motýli začnou létat. Tuto zimu jsem využil k fotografování ptáků na krmítku. Protože nevlastním žádný kvalitní dlouhý objektiv, využil jsem toho co mám a doplnil jsem to o dálkovou radiovou spoušť. Na stativ v blízkosti krmítka jsem nainstaloval fotoaparát se stovkovým makroobjektivem, zaostřil na předpokládané místo, kam pták přiletí a pak už jsem jenom čekal. Z vytopeného obýváku jsem sledoval krmítko na zahradě a při příletu nějakého ptáčka jsem jenom mačkal dálkovou spoušť. Bylo zajímané, že stativ s fotoaparátem návštěvníkům krmítka vůbec nevadil, některé sýkorky si sedly dokonce přímo na něj. Po první sérii fotek přímo na krmítku jsem usoudil, že z estetického hlediska bude vhodnější, umístit nedaleko krmítka zahlou větev, na kterou ptáčci většinou usednou, než navštíví krmítko, a fotit je na ní. Fotky potom vypadají jako nafocené v přírodním prostředí. V létě mám v úmyslu podobným způsobem fotografovat ptáky na zahradním jezírku.

Berte tento článek jako tip pro další fotografy motýlů, na spestření zimního čekání než "začnou lítat".